Uppdrag: IT-stöd för smidigare bilägande

Sköt allt som rör bilen i en och samma app

Gör det enklare att äga bil genom en samlad hantering av allt från ekonomi till verkstadsbesök.

Callista referensuppdrag IT-stöd för smidigare bilägande

Kunden är ett finansföretag och bank med inriktning på bilekonomi. De erbjuder en totallösning för bilägaren med bl.a. finansiering av bilköp, kortkonto med smidig betalning av t.ex. tankning och verkstadsbesök samt möjlighet att få erbjudanden, rabatter och bonus.

Kunden behöver ständigt utveckla och förbättra sitt utbud av tjänster för att möta nya behov och göra bilägandet ännu smidigare och smartare.

Callista arbetar framför allt med backenden som servar både mobilappen och webblösningen. Arbetet sker i agila team och med ett DevOps-inriktat arbetssätt.

Teknik

Spring Boot, Java 11, MQ, DB2, SQLServer, ELK, Ansible…

Uppdrag